شناسهٔ خبر: 24740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم خبر داد:

واگذاری ۲۹۵۸ واحد مسکن مهر در قم تا پایان سال ۹۵

محمدرضا فرج مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم گفت: سه هزار و ۹۵۸ واحد از تعهدات مسکن مهر استان باقی مانده که دو هزار و ۹۵۸ واحد آن تا پایان امسال و یک هزار واحد نیز در سه ماه نخست سال آینده به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمدرضا فرج مدیر مسکن و ساختمان اداره کل افزود: تعهد استان قم در واگذاری مسکن مهر ۴۶ هزار و ۵۷۰ واحد بوده که تاکنون ۴۲ هزار و ۶۱۲ واحد طی ۱۱ مرحله واگذار شده است.

وی دلیل به تاخیر افتادن واگذاری مسکن مهر را واریزی‌های ناقص، واریزنکردن به موقع هزینه ساخت، اختلاف بین متقاضیان و هیات مدیره شرکت تعاونی و یا اشکالات فنی عنوان کرد.

به گفته فرج، واحدهای مسکن مهر در حال احداث به طور میانگین بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و زیرساخت واحدهای مسکن مهر واگذار شده نیز شامل تاسیسات آب، برق، گاز و راه بیش از ۹۵ درصد تکمیل شده است.

وی در خصوص تعهد راه و شهرسازی در ساخت واحدهای آموزشی و بهداشت و درمان در محلات مسکن مهر، گفت: اداره کل راه و شهرسازی وظیفه واگذاری زمین جهت ساخت مدرسه و درمانگاه به اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی دارد.

وی افزود: این اقدام در محله‌های شهرک پردیسان قم که غالب مسکن مهر در این منطقه ساخته شده، انجام شده است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم تاکید کرد: از تعداد کل واحدهای مسکن مهر احداث شده و یا در حال احداث در شهر قم هیچ واحد فاقد متقاضی وجود ندارد و فقط ۲۰۰ واحد در بخش سلفچگان فاقد متقاضی است.

وی با بیان اینکه تعهد ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار تن است، گفت: دو هزار ۵۷۲ واحد در بخش های کهک، قنوات، سلفچگان و دستجرد استان قم ساخته و واگذار شده است.

وی به شاخص مسکن مهر درقم اشاره کرد و گفت: این استان از سال ۸۹ تاکنون بر اساس گزارش های وزارت راه و شهرسازی همواره جزء سه استان برتر کشور در اجرای تعهدات خود در ساخت و واگذاری مسکن مهر بوده است.

نظر شما